loading...

دنیای تکنولوژی و موبایل

شیائومی اکنون یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی در جهان است و تنها پس از سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد. بسته به داده‌هایی که از چه کسی استفاده می‌کنید، شیائومی دومین یا سومین برند تلفن بزرگ

شیائومی اکنون یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی در جهان است و تنها پس از سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد. بسته به داده‌هایی که از چه کسی استفاده می‌کنید، شیائومی دومین یا سومین برند تلفن بزرگ - از نظر حجم ارسال - امروز است. این قابل توجه است، به خصوص که شیائومی به عنوان یک برند در واقع نسبتاً جدید است.

رشد شرکت در چند سال گذشته چشمگیر بوده است. در آمریکای لاتین 300 درصد، در آفریقا 150 درصد و در اروپا 50 درصد رشد داشته است. توسعه شیائومی در خارج از چین، یکی از بزرگترین موفقیت‌های اخیر در دنیای فناوری بوده است. و همه اینها با تمرکز شیائومی بر روی تلفن‌های کم‌هزینه و پرقدرت قدرت می‌گیرد.

 

تنها در سال 2021، شیائومی سهم بازار جهانی خود را 83 درصد افزایش داد در حالی که اپل تنها یک درصد رشد داشت. در همین حال، VIVO و OPPO هر دو به ترتیب 27 و 28 درصد افزایش داشتند. رشد برندهای تلفن چینی در چند سال گذشته انتخاب های بیشتری را برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به ارمغان آورده است.

 

تنها بازار مشکل‌ساز این برندهای جدید و ارزان‌تر ایالات متحده آمریکا است – اپراتورها و خرده‌فروشان به دستور دولت، فعالانه مانع از تکثیر تلفن‌های چینی در بازار ایالات متحده می‌شوند. ظاهراً این کار برای اهداف امنیتی انجام می شود. اما برخی استدلال می کنند که عدم انتخاب در ایالات متحده به طور مصنوعی موقعیت اپل و سامسونگ را به عنوان رهبران بازار افزایش می دهد. در هر صورت، در خارج از ایالات متحده، شیائومی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از تأثیرگذارترین برندهای فعال در حال حاضر است.

 

اما واقعا گوشی های شیائومی چقدر عمر می کنند؟ آیا آنها به عنوان مثال، آیفون یا گوشی سامسونگ کارایی و دوام دارند؟ هنگام تعویض به شیائومی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ بیایید همه این سؤالات را با جزئیات بررسی کنیم، تا بتوانید ایده بهتری در مورد اینکه آیا تغییر به شیائومی در سال 2022 و بعد از آن توصیه می شود یا خیر، ایجاد کنید.

 

گوشی های شیائومی چقدر عمر می کنند؟

به طور کلی دوام و قابلیت اطمینان تلفن‌ها معیارهای بسیار سختی هستند که نمی‌توان آن‌ها را مشخص کرد. در برخی موارد، مانند گلکسی نوت 7 سامسونگ، فراخوان های انبوهی وجود دارد. در مواردی مانند این، ما می دانیم که تلفن غیرقابل اعتماد و/یا خطرناک است. اما با استفاده معمولی و فرسودگی، تعیین همه چیز دشوارتر است. مانند تمام فناوری‌ها، گوشی‌ها – چه توسط اپل یا شیائومی ساخته شده‌اند – مستعد مشکلات و باگ هستند.

 

مانند وان پلاس، سامسونگ و گوگل، شیائومی هم اکنون متعهد به به‌روزرسانی‌های سه ساله اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی چهار ساله شده است. این چیز خوبی است، گامی در مسیر درست. اما یک اخطار وجود دارد: آن فقط برای جدیدترین تلفن های آن، شیائومی 11 تی پرو و شیائومی 11 تی اعمال می شود.

 

اگر تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام دهید، دیدگاه نسبتاً متفاوتی از مدت زمان عمر تلفن های شیائومی خواهید دید. برخی از کاربران ادعا می کنند که تلفن های شیائومی آنها بیشتر از سایر تلفن های آنها دوام آورده است، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که گوشی شیائومی آنها کم و بیش با اشکالات و اشکالاتی روبرو شده است. به طور کلی، سطح کنترل کیفیت شیائومی روی گوشی‌هایش بسیار خوب است، اما در مقایسه با آنچه که با اپل و سامسونگ دریافت می‌کنید کم‌رنگ است.

 

مشکلات کاملاً مستندی در مورد گوشی های شیائومی وجود داشته است، اما اکثریت قریب به اتفاق آن ها مربوط به گوشی های شیائومی با تراشه های مدیاتک است. اگر از این مدل‌ها اجتناب کنید، به نظر می‌رسد اتفاق نظر این است که در مقایسه‌ای مشابه با سایر گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌های شیائومی در زمینه طول عمر بسیار خوب عمل می‌کنند و به طور متوسط حدود سه سال دوام می‌آورند. البته نتایج ممکن است متفاوت باشد. اما به نظر می رسد این رایج ترین پاسخ در انجمن های تلفنی محبوب باشد.

 

مشکل گوشی های شیائومی این است که خدمات مشتری شیائومی اساساً وجود ندارد. اگر مشکلی با گوشی خود دارید، شیائومی به شما کمک نمی‌کند - برای عیب‌یابی و تعمیر گوشی خود باید به شرکت‌های تلفن شخص ثالث اعتماد کنید. با مارک هایی مانند اپل و سامسونگ، یا اگر تلفن خود را از طریق اپراتور یا شبکه دریافت می کنید، این مشکلی نیست. گوشی رو پس میفرستید درست میشه یا اگه کاملا سرخ شده باشه جایگزین میگیرید.

 

گوشی های شیائومی چند به روز رسانی اندروید دریافت می کنند؟

مانند وان پلاس، سامسونگ و گوگل، شیائومی هم اکنون متعهد به به‌روزرسانی‌های سه ساله اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی چهار ساله شده است. این چیز خوبی است، گامی در مسیر درست. اما یک اخطار وجود دارد: آن فقط برای جدیدترین تلفن های آن، شیائومی 11 تی پرو و شیائومی 11 تی اعمال می شود. شیائومی قصد ندارد این تعهد را به سایر دستگاه‌های خود که امروزه صدها دستگاه از آن‌ها در گردش هستند، بیاورد.

 

شیائومی اعلام کرده است که به دنبال راه‌هایی برای ارائه به‌روزرسانی‌های سه ساله اندروید برای سایر گوشی‌های خود است. اما احتمال وقوع این اتفاق بسیار اندک است. شیائومی تعداد زیادی گوشی می‌سازد و به فروش می‌رساند و در بیشتر موارد، پشتیبانی از همه آنها به همان شکلی که 11T و 11T Pro خود دارند غیرممکن است. با این حال، آنچه ممکن است اتفاق بیفتد این است که تمام گوشی‌های پرچمدار آینده شیائومی به‌روزرسانی‌های اندرویدی به ارزش سه سال را دریافت کنند – که به نظر یک سازش ایده‌آل است.

 

چرا گوشی های شیائومی اینقدر محبوب هستند؟

جذابیت و محبوبیت شیائومی بر اساس نحوه قیمت گذاری گوشی هایش است. آنها تقریباً ارزان تر از هر چیز دیگری در بازار هستند. اما آنها مشخصات و سخت افزار قابل مقایسه ای را اجرا می کنند. و همین – قیمت پایین و مشخصات بالا – است که گوشی های شیائومی را برای کاربران گوشی بسیار جذاب می کند. چرا وقتی که همان سطح مشخصات و سخت افزار را با قیمت 600 دلار دریافت می کنید، 1300 دلار برای یک گوشی خرج کنید؟

 

شیائومی همچنین بسیاری از گوشی‌های اندرویدی فوق‌العاده ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل است که در بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا بسیار سریع رشد کرده است، جایی که ایده خرج کردن 1300 دلار برای یک گوشی برای بسیاری امکان‌پذیر نیست. این رویکرد به شیائومی کمک کرده تا جایگاه اصلی خود را در جدول حفظ کند و به آن کمک کند تا از نظر حجم ارسال با اپل و سامسونگ پیشی بگیرد. و این رشد فقط ادامه خواهد داشت، اغلب به قیمت هزینه اپل که یک گوشی ارزان قیمت در خط تولید خود ندارد.

 

آیا باید یکی  از گوشی های شیائومی را بخرید؟

اگر در ایالات متحده هستید، واقعاً با یک گوشی شیائومی مشکل خواهید داشت. شما نمی توانید آنها را از طریق کانال های رسمی، یعنی حامل ها دریافت کنید، و تنها T-Mobile و Mint Mobile از باندهایی که گوشی های شیائومی استفاده می کنند پشتیبانی می کنند. اگر می‌خواهید یکی بخرید، باید از طریق یک خرده‌فروش شخص ثالث نیز مانند BANGGOOD یا GearBest بروید – اگرچه هیچ‌کدام به دلیل خدمات مشتری و/یا خط‌مشی‌های بازپرداخت معروف نیستند.

 

در بریتانیا و اروپا، اوضاع به طور چشمگیری متفاوت است. می توانید گوشی های شیائومی را به صورت قراردادی در بریتانیا از شبکه هایی مانند Three دریافت کنید. اگر در بریتانیا هستید و می‌خواهید یک گوشی شیائومی را امتحان کنید، دریافت آن از طریق یک کانال رسمی مانند Three’s store امن‌ترین و ساده‌ترین راه برای انجام کارها است. اگر مشکلی در گوشی پیش آمد، می‌توانید آن را برگردانید و یا آن را تعمیر کنید یا جایگزینی برای خود تضمین کنید.

 

همچنین می توانید گوشی های شیائومی را از طریق آمازون نیز خریداری کنید (در همه مناطق). توصیه من؟ یک مدل آنلاک بخرید، اما مطمئن شوید که تلفن از چه باندهایی استفاده می‌کند و ببینید آیا شرکت‌های مخابراتی و/یا شبکه‌های تلفن کشورتان از آنها پشتیبانی می‌کنند یا خیر. اگر یک گوشی شیائومی می‌خرید و هیچ شرکت مخابراتی در کشور شما وجود ندارد که از باندهایی که استفاده می‌کند پشتیبانی کند، اساساً برای خود یک وزنه کاغذی خریده‌اید.

 

با کنار گذاشتن این اخطارها، مشکلی ندارم که گوشی های شیائومی را به خوانندگان خود توصیه کنم. از یکی استفاده کنم؟ نه. من این روزها تقریباً یک کاربر آیفون هستم. و دلیل آن ساده است: من دوست دارم از پشتیبانی مشتری پیشرو در بازار و به‌روزرسانی‌های قابل اعتماد و مداوم برای شش تا هشت سال بهره ببرم، و دوست دارم نگران خراب شدن تلفنم در دهه آینده نباشم. قبل از این از گوشی های سامسونگ و پیکسل استفاده می کردم. اما در نهایت، از باگ‌های سخت‌افزاری (با تلفن‌های پیکسل) و/یا انتظار برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید خسته شدم، بنابراین به آیفون تغییر مکان دادم.

بیشتر بخوانید:

7 تفاوت بین گوشی های شیائومی و ردمی

گوشی های شیائومی چقدر عمر می کنند؟

نبرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در مقابل شیائومی 12 اس اولترا

mohadeseh بازدید : 27 سه شنبه 27 دی 1401 زمان : 10:12 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 462
  • بازدید کلی : 914